Αυτόματη περιστροφή ανέμης (σιδήρου)

Ένας φίλος με ρώτησε πως θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα σύστημα το οποίο θα γύρναγε αυτόματα μια ανέμη.

Η μηχανή έχει δύο ανέμες οι οποίες τροφοδοτούσαν με σίδηρο την μηχανή. Ωστόσο όταν η κουλούρα σιδήρου ήταν καινούρια, το μηχάνημα δεν μπορούσε να την τραβήξει καλά, με αποτέλεσμα να χρειάζεται επιπλέον άτομο να την σπρώχνει.

Για την κατασκευή του μοτέρ, χρησιμοποίησα ανταλλακτικά από παλιά μηχανήματα που υπήρχαν διαθέσιμα. Ο ηλεκτρολογικός πίνακας έγινε και αυτός από ανταλλακτικά ρελέ και μετασχηματιστή.

Το σύστημα διαθέτει μια "παντόφλα", για να ενεργοποιείται μη αυτόματα ή ένα arduino, για να ενεργοποιείται αυτόματα. Ο λόγος που χρειάζεται σύστημα ελέγχου για την περιστροφή της ανέμης είναι επειδή αν γύρναγε η ανέμη συνεχώς και χωρίς έλεγχο, το σίδηρο θα μπερδεύονταν.

Παρακάτω είναι ο πίνακας. Περιλαμβάνει θερμική προσταρία για το μοτέρ και δύο ρελέ, ένα για την κίνηση εμπρός και ένα για την πίσω.

Για την ενεργοποίηση του Arduino, πήρα "σήμα" από την έξοδο που παρείχε η μηχανή όταν έδινε κίνηση. Από εκεί πήρα το σήμα και το πρόσθεσα στο Arduino, το οποίο το προγραμμάτισα να μετράει τις παύσεις και να μεταβάλει την ταχύτητα περιστροφής ανάλογα.

**Μια παρόμοια μηχανή με αυτήν που δούλεψα**

Αν για παράδειγμα η μηχανή έκανε 5 κινήσεις για να μετατρέψει το σίδηρο, το Arduino μετρούσε το πρώτο κομμάτι και αν η τελευταία ήταν μικρή, έκανε 4 στροφές και μία όπισθεν, αν ήταν μεγάλη και τραβούσε πολύ σίδηρο, έκανε 5 περιστροφές και μετά έκανε μια πίσω για να μαζέψει το περρίσιο σίδηρο.

**Δείτε το μοτέρ εν κινήση**

About the author

Gearloose

Gearloose

Καλώς ήρθατε στο blog μου. Το όνομα μου είναι Άκης Μπαρέκας. Είμαι freelance web developer και ασχολούμαι χρόνια (και παράλληλα παρέχω υπηρεσίες σχετικά) με το SEO, το Website Migration (την μεταφορά του περιεχομένου ενός site, πχ μεταφορά από blogger σε WordPress), το optimization ενός site και το web scraping (την εξαγωγή δηλαδή περιεχομένου από ένα ή περισσότερα sites.

Παράλληλα κάνω και τα πρώτα μου βήματα σαν game developer (στο unity κυρίως) και animator (blender). Επίσης φτιάχνω διάφορα, είτε για δουλειά, είτε για χόμπι. Όταν έχω χρόνο, ανεβάζω videos στο YouTube, γράφω tutorials, μοιράζομαι τεχνολογικά νέα στο Facebook και στο blog ή γράφω άρθρα που αφορούν το χρήμα και την οικονομία.

Leave a Comment